søndag den 1. marts 2009

Regnvejr i Bangkok!

Så er det endelig blevet søndag, der vanen tro skal bruges til at genoplade energideporterne. For at gøre dette mest optimalt stod jeg rimeligt tidligt op for at tage en tur i Lumpini Park og læse lidt i en bog. Jeg fulgte planen nøje, stod op, gik i bad, pakke min taske med de obligatoriske 2 vandflasker, hvorefter jeg hørte en underlig lyd udenfor, som jeg ikke havde hørt, siden jeg forlod Danmark for over en måned siden. Lyden af regn! Jeg skyndte mig over til mit vindue, rullede gardinet fra og så til min store overraskelse, at det regnede... Sidste gang det regnede i Bangkok var i starten af november, og der burde ikke komme regn før 6-7 uger, men det var regnen jo åbenbart ligeglad med. Nu håber vi bare, at det ikke er et tegn på, at regntiden kommer tidligt i år... Efter en time med styrtende regn holdte det op, solen tittede frem og jeg dragede ud på min lille gåtur hen til parken. Nu sidder jeg på en restaurant i cirka 37 graders varme, og det er ikke nemt at se, at der for kun 6 timer siden var en flod af vand i gaderne...

I mandags var jeg til endnu et fornemt møde - denne gang i et FN-organ der arbejder med arbejstagernes rettigheder (ILO). Selve mødet var ikke videre sindsoprivende, men det er altid spændende at deltage i diplomatiske møder, hvor man kan mærke magten summe i baggrunden... Ellers har arbejdsugen budt på prisindsamling. Hvis du synes, det lyder underligt, så har du helt ret i den forestilling. Praktikanterne har brugt to eftermiddage på at indsamle priser på alt lige fra Monopoly over business dinner til prisen for at få skiftet et bil-dæk ved en autoriseret mekaniker.

I fredags mødtes jeg med 10 danskere og var ude og spise på en Sushi-buffet-restaurant. Princippet er, at det koster cirka 80 kroner for den største buffet, jeg nogensinde har set inklusiv ikke-alkoholiske drikkevarer, dessert og andre lækkerier. Jeg nåede kun op i buffetten 5 gange, hvilket var under bordets standard :-) Derefter tog vi ind på Khao San Road (backpackergaden), inden vi fortsatte på det mere luksiøse Gazebo. Billeder fra aftenen kan ses på facebook.

Næste weekend skal jeg til reaggy-fest på en strand nede sydpå. De bedste thai reaggy-bands kommer og spiller på stranden hele dagen og natten - jeg troede aldrig jeg skulle sige den sætning! Vi er nogle stykker, der lejer en minibus frem og tilbage, så vi er fri for at indlogere os på et hotel. Weekenden efter kommer Kasper Knudsen fra Bedsted for at besøge mig. Han bliver i Thailand i cirka 10 dage, og jeg ser meget frem til at vise ham dette fantastiske land.

Jeg vil smutte nu. Min mango-frappe er drukket, tunsadulaten spist og kaffen drukket :-)

Ingen kommentarer: