torsdag den 8. januar 2009

Almost ready for take-off

Hej

Nu nærmer tiden sig, hvor Bangkok og Thailand skal opleves på tætteste hold...

Jeg har endelig fundet en lejlighed at bo i. Planen var, at vi alle tre skulle bo i Penguin House, men der var desværre ikke ledige lejligheder. Vi har derfor fået tre 1-værelseslejligheder i Lumpini Place. Det er et ejendomskompleks, der ligger 2 kilometer fra ambassaden tæt ved Bangkoks største park, Lumpini Park, hvor der er fritlevende skildpadder, leguaner og varaner! I kan se komplekset på Google Earth ved at søge på Lumpini Place. Lejlighederne er med eget køkken og bad (med badekar) samt air-condition. Endvidere er der en lille pool og et træningscenter, der er til fri afbenyttelse. Jeg tror specielt poolen bliver en succes, da der i øjeblikket er cirka 32-35 grader og høj sol... Men jeg klager bestemt ikke :o)

Indtil videre har jeg kun modtaget et legat på 5000 kroner. Det er selvfølgelig en hjælp, men jeg håber meget, at jeg får lidt flere penge fra nogle af de andre fonde, jeg har ansøgt. Det er selvfølgelig billigt at leve i Bangkok, men det hele er lidt sjovere, hvis man kan bruge lidt flere penge på at tage på udflugter osv.

Kristian Jessen (fra uni) har allerede bestilt flybillet til at komme og besøge mig. Han kommer i starten af april og bliver i Thailand i 2 uger, hvor jeg har lidt ferie pga. påsken, så det bliver super fedt. Der er også en del andre, der har meddelt, at de kommer, og jeg håber selvfølgelig, de gør alvor af det. Det er jo en super god mulighed for at få en billig Thailands-ferie for jer. I er alle velkomne ;-)


Jeg må hellere se at komme tilbage til min eksamensskrivning. Jeg skal aflevere om 6 dage og mangler stadigt at skrive cirka 10 sider. Lysten til opgaven forsvandt cirka samtidig med, at det blev december, så nu skal opgaven bare være færdig...

I kan komme i kontakt med mig via mail, facebook og derudover får jeg også et thailandsk mobilnummer, når jeg lander. Mere om det senere...

Husk at sprede rygtet om, at jeg har lavet denne blog til venner, bekendte, familie etc. Jeg håber og tror på, at jeg får den opdateret løbende igennem de næste 7 måneder. Der er mulighed for at skrive en hilsen til mig ved at trykke på "Kommentarer" under indlægget.

3 kommentarer:

dahlgaardvolley - siden om Bedsted KFUM sagde ...

Her fra det skønne Thy skal lyde et stort held og lykke på turen. Håber du får en super rejse og at du får vist de små mennesker hvordan man spiller fodbold og volley...

Glæder mig til at læse daglige nyheder fra storbyen..

Mojn..

Mange hilsener fra din aller mest trofaste læser!

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...

Fra Thy til Thailand :)
Hej J! Jeg håber du er godt landet og at vejret arter sig en smule bedre end i Århus! Erik smuttede til Jerusalem igår, så lejligheden runger meget! Jeg glæder mig til at følge lidt med på din blog.
Hilsen Maria B
PS. Tak for sidst! Altid godt med en lille fest hvor der kommer nogle sandheder på bordet :)